سفارش تبلیغ
صبا ویژن

(( همیشه با تو ))

Download Quick Heal Total Security 2009 with Crack, Serial
From Rapidshare or Megaupload

Quick Heal Total Security 2009 gives you complete protection from viruses, spywares, and hackers. It also helps you stay connected and communicate over the internet by preventing your system from threats over the Internet. With Quick Heal Total Security in your PC--Enjoy your freedom to work and play in the connected world. With Quick Heal Total Security 2009 in your PC, you can scan and clean mobile phone connected via Bluetooth or USB cable.
80
MB | Rapidshare - Megaupload
Download Quick Heal Total Security 2009 + Crack

Rapidshare - Megaupload
Crack


استفاده از نقاط ضعف به عنوان نقاط قوت


کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد. پدر کودک اصرار داشت استاد از فرزندش یک قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه ها ببیند.

در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد. بعد از 6 ماه خبررسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می شود. استاد به کودک ده ساله فقط یک فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد.سرانجام مسابقات انجام شد و کودک توانست در میان اعجاب همگان با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد!


سه ماه بعد کودک توانست در مسابقات بین باشگاه ها نیز با استفاده از همان تک فن برنده شود و سال بعد نیز در مسابقات کشوری، آن کودک یک دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری کشور انتخاب گردد. وقتی مسابقات به پایان رسید، در راه بازگشت به منزل، کودک از استاد راز پیروزی اش را پرسید. استاد گفت: «دلیل پیروزی تو این بود که اولاً به همان یک فن به خوبی مسلط بودی، ثانیاً تنها امیدت همان یک فن بود، و سوم اینکه راه شناخته شده مقابله با این فن، گرفتن دست چپ حریف بود که تو چنین دست نداشتی!

یاد بگیر که در زندگی، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنی. راز موفقیت در زندگی، داشتن امکانات نیست، بلکه استفاده از «بی امکانی» به عنوان نقطه قوت است».

 

لینک خبر:  http://www.fara.ir/blogfa/?newsid=536


اندیشه، تدبّر، تفکّر

 أَلا لا خَیْرَ فى عِلم لَیْسَ فیهِ تَفَهُّمٌ

أَلا لا خَیْرَ فى قَرَائة لَیْسَ فیْها تَدَبُرٌ

أَلا لا خَیْرَ فى عِبادَة لَیْسَ فیْها تَفَکُّرٌ(1)
ترجمه

آگاه باشید: دانشى که در آن اندیشه نیست سودى ندارد!

آگاه باشید: تلاوت قرآن که در آن تدبّر نباشد نفعى ندارد!

آگاه باشید: عبادتى که در آن تفکّر نیست بى اثر است!

 شرح کوتاه

   انباشتن مغز از فرمول هاى علمى، و قوانین منطقى و اصول فلسفى و هرگونه دانشى مادامى که با اندیشه صحیح، و جهان بینى روشن، و آشنایى با اصول زندگى انسانى، هماهنگ نباشد بسیار کم اثر است.

   همان طور که خواندن آیات شریفه قرآن اگر با تدّبر و دقّت در عمق معانى آن همراه نباشد تأثیر آن ناچیز است، و عباداتى که نور تفکّر و عقل بر آن نتابد جسمى است بى روح، و فاقد اثر عالى تربیتى است.


1. از کتاب کافى جلد 1، صفحه 36 و تحف العقول.


آیا تا به حال شده که در یک فروشگاه به‌ ‌کسی خیره شوید و در حالی که تلاش ‌می‌کنید نام او را به خاطر بیاورید، موفق نشوید؟‌ ‌قطعا برای همه ما گاهی این ‌اتفاق افتاده است.‌ ‌هرچند مغز ما قوی‌ترین رایانه در سیاره‌ ‌زمین محسوب می‌شود اما این رایانه ‌قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود.‌ پژوهشگران روش‌های مختلفی را ‌برای سوپرشارژ کردن و‌ ‌افزایش کارآیی مغز ارائه کرده‌اند که در این مطلب ‌ساده‌ترین آنها ارائه شده تا هر‌ ‌فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آنها ‌دسترسی داشته باشد به کار گیرد و‌ ‌از مزایایشان بهره‌مند شود:‌
?‌ ‌بادام بخورید‌ ‌: بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در‌ ‌ترکیب با شیر، قبل از رفتن به رختخواب و یا ‌پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف‌ ‌شود تاثیر بهتری دارد.‌
? ‌آب سیب بنوشید: پژوهشگران دانشگاه ماساچوست لوول نشان‌ ‌داده‌اند؛ آب سیب تولید نوعی ‌انتقال دهنده عصبی حیاتی موسوم به استیلکولین را در‌ ‌مغز افزایش داده و از این ‌طریق قدرت حافظه را نیز تشدید می‌کند.‌
?‌ ‌خوب بخوابید:‌ ‌تحقیقات نشان می‌دهد که حافظه بلند مدت در‌ ‌طول خواب با پخش مجدد تصاویر ‌تجربه شده در روز تقویت می‌شود.
?‌ ‌از تفریحات ساده‌ ‌لذت ببرید‌: ‌استرس قدرت مغزی ما را تحلیل می برد.سعی کنید برای خود عادت‌های ساده تفریحی در طول‌ ‌روز تعیین ‌کنید تا بتوانید به کمک آنها استرس را از ذهن خود پاک نمایید.
برخی از‌ ‌این تفریحات ‌ساده و مفید برای ذهن، بدن و روان عبارتند از: گوش دادن به موسیقی‌ ‌مورد ‌علاقه، بازی با کودکان، قدردانی از دیگران، پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا.
?‌ ‌ذهن خود را ورزش‌ ‌دهید:‌ همانطور که ورزش جسمی برای بهره‌مندی از‌ ‌یک بدن قوی و سالم ضروری است ‌ورزش ذهنی نیز به همین اندازه حائز اهمیت است تا‌ ‌بتوانید ذهنی تیز و فعال ‌داشته باشید. آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا کودکان‌ ‌قدرت مغزی قوی‌تری ‌نسبت به افراد بالغ دارند؟ چون کودکان ذهنی بازیگوش دارند و ‌چنین ذهنی ‌توان حافظه را بالا می‌برد. برای رسیدن به این توانایی می‌توانید پازل‌ ‌یا جدول ‌حل کنید.
?‌ ‌یوگا یا مدیتیشن‌ ‌انجام دهید:‌‌ یوگا و مدیتیشن استرس را تخلیه می‌کند.‌ ‌استرس قاتل حافظه است اما یوگا و ‌مدیتیشن با کاهش استرس، پایین آوردن فشار خون،‌ ‌کاهش سرعت تنفس، ‌کاهش سرعت متابولیسم و آزاد کردن تنش از ماهیچه‌ها، ذهن را تقویت‌ ‌می‌کند.‌
?‌ ‌مصرف مواد قندی را‌ ‌کاهش دهید:‌ قند غذا نیست بلکه شکلی از کربوهیدرات است‌ ‌که یک انرژی واهی تولید می‌کند. ‌مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز علائم عصبی و رنج‌ ‌آور، ضعف حافظه و سایر ‌اختلالات عصبی می شود.
?‌ ‌از گندم سبوس دار‌ ‌استفاده کنید :‌ ‌گندم سبوس‌دار حاوی لسیتین است. این ماده‌، ‌مشکل سخت شدن سرخرگ‌ها را ‌آسان می‌کند و از این طریق موجب بهبود عملکرد مغز می شود.‌
?‌ ‌شب‌ها غذای سبک‌ ‌بخورید ‌: خوردن غذای زیاد و سنگین در شب باعث بروز‌‌ ‌استرس طولانی مدت و احساسی ‌به هنگام خواب می‌شود.
?‌ ‌خشم خود را کنترل‌ ‌کنید‌‌: غذاهای تهیه شده از آرد سفید، مصرف زیاد‌ ‌نشاسته یا نان سفید می‌تواند منجر ‌به بروز حساسیت‌های عصبی شود. در نتیجه مصرف این‌ ‌قبیل مواد غذایی، ‌پرخاشگری و برخی از رفتارهای افسردگی را موجب می شود. در عوض سبزی‌ ‌تازه بخورید و آب زیاد بنوشید تا احساسات سمی ‌مانند‌ ‌خشم و استرس از شما دور شود.‌
?‌ ‌ویتامین ب کمپلکس‌ ‌مصرف کنید‌: ‌این ویتامین حافظه را تقویت می‌کند. از‌ ‌غذا و سبزیجات غنی از این ویتامین مصرف ‌کنید. لازم به ذکر است که مواد غذایی‌ ‌نشاسته‌ای و نان سفید تاثیر مطلوب این ‌ویتامین برای حفظ سلامت حافظه را خنثی‌ ‌می‌کند.‌

 

تحلیل : روزنامه آفتاب یزد